REGULAMIN KUPUJLEPSZE.PL
Klient składając zamówienie za pośrednictwem sklepu www.nowa.kupujlepsze.pl powinien się zapoznać z niniejszym regulaminem, którego treść jest udostępniona na stronie www.nowa.kupujlepsze.pl/regulamin
I. Informacje ogólne:
1. Właścicielem sklepu www.nowa.kupujlepsze.pl jest firma: PKUPUJ LEPSZE PIOTR SOKÓLSKI zarejestrowana w ewidencji przedsiębiorców Urzędu Miasta w Białymstoku, NIP: 542-275-55-68 REGON: 200302930 z siedzibą przy ul. Transportowa 2D/lokal U3, 15-399 Białystok
2. Adres do korespondencji, odbioru osobistego, zwrotów:
KUPUJ LEPSZE PIOTR SOKÓLSKI
ul. Transportowa 2D/lokal U3, 15-399 Białystok
tel. 501 668 139
e-mail: sklep@nowa.kupujlepsze.pl
II. Rejestracja i ochrona danych osobowych
Rejestrując się na stronie www.nowa.kupujlepsze.pl, klient zostanie poproszony o podanie swoich danych poprzez wypełnienie formularza. Każdy klient ma prawo do wglądu w swoje dane, sklep umożliwia ich zmianę. Rejestrując się klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych podanych w formularzu jedynie dla potrzeb realizacji składanych na www.nowa.kupujlepsze.pl zamówień, zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dn. 29.08.1997 (Dz. U. Nr 133 poz. 883).
III Zasady zamawiania
1. Zamówienia można składać wyłącznie drogą elektroniczną przez 24h na dobę w każdym dniu tygodnia. Realizacja zamówień oraz przyjmowanie zwrotów odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach od 07.00-13.00. Sklep internetowy nowa.kupujlepsze.pl obsługuje zamówienia, których adres dostawy znajduje się na terenie miasta Białegostoku. W przypadku zamówień, których adres dostawy znajduje się poza obszarem miasta Białegostoku konieczny jest wcześniejszy kontakt z obsługą sklepu, w celu uzgodnienia warunków dostawy.
2. Korespondencja pomiędzy klientem a sklepem możliwa jest drogą telefoniczną lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
2. Klient zobowiązany jest podać w formularzu zamówienia adres poczty internetowej, na który zostanie przesłane potwierdzenie przyjęcia zamówienia. W przypadku trudności z dostarczeniem korespondencji na wskazany przez klienta adres mailowy, korespondencja sprzedającego wysłana na mailowy zwrotny jest uważana za doręczoną klientowi, pod warunkiem, że ten potwierdzi jej otrzymanie. Brak odpowiedzi przez okres 14 dni od dnia złożenia zamówienia jest uznany za anulowanie zamówienia.
3. W przypadku braku możliwości sprawdzenia lub skorygowania zamówień budzących wątpliwość lub zawierających niekompletne dane, nie zostaną one zrealizowane. O odmowie realizacji zamówienia klient zostanie poinformowany drogą elektroniczną, zgodnie z zasadami podanymi w powyższym ustępie. Oświadczenie o odmowie przyjęcia zamówienia zostanie przesłane wraz ze zwrotem otrzymanej od konsumenta sumy pieniężnej, na wskazane konto lub na konto, z którego dokonano przelewu.
4. Klient ma możliwość zmiany, korygowania oraz anulowania złożonego i potwierdzonego zamówienia, wysyłając e-maila na adres biuro@nowa.kupujlepsze.pl nie później, niż do momentu dostarczenia towaru. Postanowienie nie narusza przepisów dotyczących prawa do odstąpienia od umowy od umów zawieranych na odległość.
5. Ceny towarów znajdujących się w sklepie są cenami brutto, wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Informacje o podanych cenach obowiązują w chwili składania zamówienia do czasu jego realizacji i w tym czasie nie ulegną zmianie.
6. Na życzenie klienta firma wystawia faktury VAT. Aby otrzymać fakturę VAT należy poinformować o tym przy składaniu zamówienia i podać dane firmy niezbędne do wystawienia faktury. W przypadku braku informacji o zamiarze otrzymania faktury VAT Klient otrzyma paragon fiskalny.
IV. Realizacja zamówienia, dostawa i zapłata
1. Zamówione towary Klient może odebrać osobiście w godz. 07.00-13.00 w sklepie stacjonarnym KUPUJ LEPSZE przy ul. Transportowej 2D/lokal U3, 15-399 Białystok lub mogą zostać dostarczone do klienta przez obsługę sklepu, przy spełnieniu warunków określonych w dalszej części regulaminu. Sklep jest zobowiązany do dostarczenia rzeczy wolnych od wad.
2. Koszt przesyłki ponosi Kupujący, chyba że sklep nie poinformuje konsumenta o kosztach przesyłki zgodnie z poniższymi przepisami regulaminu oraz przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Wysokość kosztów przesyłki wynika ze stawek stosowanych przez wybranego dostawcę, a Kupujący zostanie każdorazowo poinformowany o kosztach dostawy przed złożeniem zamówienia.
3. Sklep wskazuje w sposób wyraźny, najpóźniej na początku składania zamówienia, jasne i czytelne informacje o ograniczeniach dotyczących dostarczania oraz akceptowanych sposobach płatności. Sklep nowa.kupujlepsze.pl akceptuje płatności tradycyjnym przelewem bankowym w przypadku zamówień internetowych, kartą płatniczą oraz gotówką przy odbiorze osobistym.
3. Zakupione towary dostarczane są pod adres wskazany jako korespondencyjny w formularzu zamówienia.
4. Termin dostawy zamówionych towarów wynosi do 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie bankowym, a w przypadku odbioru osobistego zamówienie będzie gotowe do odbioru od momentu złożenia zamówienia. Klient może odebrać towar osobiście po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym, w godzinach pracy.
5. Prawo do wyboru sposobu zapłaty przysługuje konsumentowi w momencie składania zamówienia. Formą uregulowania należności jest przedpłata na rachunek bankowy Sprzedającego lub płatność osobista przy odbiorze zamówienia (gotówka, karta płatnicza). Numer rachunku bankowego do przedpłaty zostanie przesłany na wskazany przez klienta adres e-mail (podany w zamówieniu) po uprzednim sprawdzeniu dostępności towaru i potwierdzeniu jego dostępności.
6. W przypadku zainteresowania zakupem przez konsumenta, a przed ostatecznym zatwierdzeniem złożenia zamówienia Sklep internetowy w formie elektronicznej informuje Konsumenta o warunkach świadczenia i zakupionym towarze.
W związku ze zdaniem wcześniejszym Sklep w zakładce Zamówienie
informuje o:
1) głównych cechach świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z konsumentem;
2) danych identyfikacyjnych Sklepu Internetowego, w szczególności o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, a także numerze, pod którym został zarejestrowany;
3) adresie przedsiębiorstwa, adresie poczty elektronicznej oraz numerach telefonu lub faksu jeżeli są dostępne, pod którymi konsument może szybko i efektywnie kontaktować się z przedsiębiorcą;
4) adresie, pod którym konsument może składać reklamacje, jeżeli jest inny niż adres, o którym mowa w pkt 3;
5) łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami, a także opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat - o obowiązku ich uiszczenia;
6) kosztach korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy, w przypadku gdy są wyższe niż stosowane zwykle za korzystanie z tego środka porozumiewania się;
7) sposobie i terminie zapłaty;
8) sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez Sklep Internetowy oraz stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze rozpatrywania reklamacji;
9) sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta (Załącznik nr 1 do Regulaminu ), a także wzorze formularza odstąpienia od umowy, zawartym w załączniku nr 2 do Regulaminu;
10) kosztach zwrotu rzeczy, jeżeli ze względu na swój charakter rzeczy te nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą;
11) obowiązku zapłaty przez konsumenta poniesionych przez Sklep uzasadnionych kosztów zgodnie z art. 35 ustawy o prawach konsumenta, jeżeli konsument odstąpi od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 ustawy o ochronie praw konsumenta;
12) braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 ustawy o prawach konsumenta lub okolicznościach, w których konsument traci prawo odstąpienia od umowy;
13) obowiązku Sklepu Internetowego dostarczenia rzeczy bez wad;
14) istnieniu i treści gwarancji i usług posprzedażnych oraz sposobie ich realizacji;
15) kodeksie dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz sposobie zapoznania się z nim;
16) możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur.
7. Informacje o których mowa w par. 6 ust. 9-11 sklep udziela przy wykorzystaniu wzoru pouczenia o odstąpieniu od umowy, stanowiącego załącznik nr 1 do ustawy z dnia 20 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
8. Informacje, o których mowa w par. 6 ust. 1 niniejszego Regulaminu sklep przekazuje konsumentowi bezpośrednio przed dokonaniem zapłaty.
9. Sklep nowa.kupujlepsze.pl zapewnia, że konsument przed potwierdzeniem złożenia zamówienia zostanie uprzedzony o obowiązku zapłaty za dostarczony towar, poprzez wskazanie na przycisku z funkcją potwierdzenia złożenia zamówienia.
9. Sklep nowa.kupujlepsze.pl nie ponosi odpowiedzialności za niedostępność określonego towaru oraz dopuszcza możliwość czasowego jego braku, co może wydłużyć okres realizacji zamówienia. W takiej sytuacji klient zostanie poinformowany telefonicznie lub drogą elektroniczną o zaistniałym fakcie oraz najbliższym możliwym terminie realizacji tego zamówienia. Klient może w takiej sytuacji anulować zamówienie.
10. Wraz z przesłanym towarem sprzedawca przesyła klientom, którzy są konsumentami pisemną informację o prawie odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru i wzorem oświadczenia o odstąpieniu od umowy, z oznaczeniem swojego imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresem zamieszkania (siedziby); pisemnym potwierdzeniem zawarcia umowy, stwierdzające jej datę i rodzaj oraz przedmiot świadczenia i cenę (paragon,faktura)
11. Towar może zostać wymieniony na identyczny jak zakupiony, bądź towary o identycznej wartości, ale innego producenta. W przypadku takiej sytuacji prosimy o kontakt mailowy pod wskazany adres: sklep@nowa.kupujlepsze.pl. Warunkiem wymiany jest odesłanie na adres sklepu towaru nieużywanego, w oryginalnym opakowaniu oraz załączenie paragonu fiskalnego.
Koszt wymiany w obie strony pokrywa kupujący.
V. Zwrot towaru, wymiana i reklamacje
1. Podstawą do dochodzenia roszczeń związanych z udzieloną gwarancją lub rękojmią, z zastrzeżeniem poniższych przepisów jest przedstawienie paragonu lub faktury i potwierdzenie uiszczenia zapłaty za zakupiony towar oraz zwrot towaru w oryginalnym opakowaniu.
2. W przypadku ewentualnych zwrotów lub wymiany towaru należy skontaktować się z firmą na adres: sklep@nowa.kupujlepsze.pl.
3. W przypadku zwrotu towaru należy odesłać go na adres: KUPUJ LEPSZE Piotr Sokólski ul. Transportowa 2D/lokal U3, 15-399 Białystok wraz z wypełnionym drukiem reklamacyjnym oraz dowodem zakupu. Reklamowany towar powinien być zwrócony w takim stanie, w jakim został zakupiony, z uwzględnieniem normalnego zużycia, w odpowiednim opakowaniu wraz z paragonem fiskalnym i wypełnionym drukiem reklamacyjnym. O sposobie rozpatrzenia reklamacji klient zostanie powiadomiony drogą pisemną – listownie za pośrednictwem Poczty Polskiej lub na adres e-mail wskazany w druku reklamacyjnym. Odpowiedzi na reklamację udzielamy tylko w formie pisemnej - w terminie ustawowym.
Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki.
4. Sklep internetowy nowa.kupujlepsze.pl prowadzi sprzedaż produktów objętych gwarancją producenta, które podlegają wymianie w przypadku stwierdzenia wad fabrycznych produktu. Warunki udzielonej gwarancji określone są przez producenta. Podstawą do dochodzenia roszczeń gwarancyjnych jest okazanie Sprzedającemu dokumentu sprzedaży i wypełnionego druku reklamacyjnego. Jednocześnie Sprzedawca zastrzega, że zmiana szaty graficznej opakowania nie stanowi podstawy do reklamacji. Producenci często wprowadzają opakowania ozdobne dla edycji specjalnych np. świątecznych, walentynkowych, jubileuszowych, na które sprzedawca nie ma wpływu. Produkt w zmienionym opakowaniu pozostaje pełnowartościowy i posiada ten sam kod EAN (kod kreskowy), który posiadają produkty w opakowaniach standardowych. Sklep nowa.kupujlepsze.pl nie ponosi odpowiedzialności za dokonaną przez producenta zmianę szaty graficznej opakowania.
W przypadku uznania reklamacji, towar reklamowany zostanie wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania asortymentu towaru), Sprzedawca zwróci Klientowi równowartość ceny towaru lub zaproponuje Klientowi inne, dostępne w sklepie produkty do wyboru.
5. Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową lub rękojmią.
6. Sprzedający wyraźnie oświadcza, że wszelkie uprawnienia z gwarancji lub rękojmi nie będą uwzględniane, w sytuacji gdy zwracany towar okaże się naruszony np. poprzez używanie niezgodnie z przeznaczeniem, przegrzanie, zniszczenie mechaniczne, jeżeli wskazana wadliwość towaru może się wiązać z czynnościami na przedmiocie zwrotu nie dokonanymi przez sprzedającego.
7. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji lub gwarancji i stwierdzenia, że wydany towar był zgodny z zawartą umową, Sprzedający poinformuję klienta o odmowie załatwienia żądania.
VI. Konsumenckie prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument, który zawarł umowę za pośrednictwem sklepu, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając pisemne oświadczenie w terminie 14 dni od wydania towaru. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie może zostać nadane drogą mailową lub poprzez wypełnienie formularza i odesłanie go listem tradycyjnym na wskazany w regulaminie adres korespondencyjny. Sprzedawca w formie pisemnej potwierdza otrzymanie oświadczenia.
2. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, w tym koszty przesyłki lub dostawy, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Koszt przesyłki nie jest zwracany, jeżeli kupujący wybrał inny sposób doręczenia towaru, niż wskazany przez sprzedawcę i jest on wyższy od wskazanego przez sprzedawcę.
3. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. W celu zwrotu towaru Sprzedający wraz z towarem przesyła ustawowy formularz zawierający oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Towar może zostać zwrócony również w siedzibie sklepu pod adresem ul. Transportowa 2D/lokal U3, 15-399 Białystok w godz. 10.00-18.00. Treść formularza dostępna jest w postaci załącznika do regulaminu.
4. Termin 14 dni, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta.
5. W przypadku, gdy Sprzedający nie poinformuje Kupującego o prawie do odstąpienia od umowy, termin, w którym Kupujący może odstąpić od umowy, wynosi 12 miesięcy i liczy się od dnia wydania rzeczy. Jeżeli jednak konsument po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma informację o przysługującym mu prawie do odstąpienia od umowy, termin ulega skróceniu do 14 dni od tej daty.
6. Sprzedający potwierdza na piśmie zwrot zakupionego towaru. Zwrot powinien nastąpić w oryginalnym opakowaniu, w którym nadesłano towar wraz z potwierdzeniem zakupu towaru.
7. Zwrot płatności dokonanej przez Kupującego nastąpi w takiej samej formie, jaką wybrał Kupujący, na rachunek wskazany przez Kupującego w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy lub na rachunek z którego dokonano zapłaty za towar, po przedstawieniu przez Kupującego dowodu odesłania rzeczy na adres sprzedawcy w terminie 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
8. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania rzeczy na swój koszt, gdy ze względu na charakter rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób od miejsca zamieszkania konsumenta.
9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że sprzedawca nie poinformował konsumenta o prawie do odstąpienia od umowy zgodnie z ustawowymi wymogami.
VII. Ustalenia końcowe
1. Do korzystania z www.nowa.kupujlepsze.pl niezbędne jest posiadanie przeglądarki internetowej (najlepiej najnowsze wersje Edge, Chrome, Safari lub Mozilla Firefox ). Przeglądarka powinna obsługiwać szyfrowaną transmisję danych (SSL) oraz obsługiwać skrypty Javascript. Włączona musi być również obsługa plików cookie.
2. Na terenie kraju sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca wykonania umowy.